KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH, PRZETWARZANYCH PRZEZ SERWIS?
Właścicielem i administratorem Serwisu, a w rozumieniu Ustawy także administratorem danych osobowych gromadzonych i przetwarzanych przy użyciu Serwisu jest firma:
Centrum Rehabilitacji i Kardiologii Solutaris Prokopczuk Spółka Jawna
Gazowa 2B
47-200 Kędzierzyn-Koźle
tel.
KRS: 0000423568
NIP: 7492088894
REGON: 161466423
KTO JEST INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH, PRZETWARZANYCH PRZEZ SERWIS?
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych przetwarzanych za pośrednictwem Serwisu jest:
Maria Prokopczuk
email: fernezy@solutaris.pl
JAKA SĄ PODSTAWY PRAWNE, ZAKRES I CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ ADMINISTRATORA?
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE i odnośnych przepisów prawa krajowego, Administrator Danych Osobowych przetwarza dane użytkowników Serwisu w następujących celach i zakresie:
– w celu zapewnienia optymalnego działania Serwisu na urządzeniu Użytkownika i w celach statystycznych przy pomocy tzw. ciasteczek (plików cookies) przetwarzane są takie dane, jak adres IP urządzenia Użytkownika, lokalizacja tego urządzenia, jego system operacyjny, rozdzielczości ekranu, typ przeglądarki internetowej, odwiedzane strony Serwisu;
– w przypadku, kiedy Użytkownik nawiąże z Centrum Solutaris korespondencję pocztą elektroniczną lub poprzez dostępny w Serwisie formularz kontaktowy, w celu umożliwienia komunikacji z Użytkownikiem oraz w celu udzielenia Użytkownikowi żądanych przez niego informacji przetwarzane są takie dane, jak adres poczty elektronicznej Użytkownika, jego imię i/lub nazwisko oraz inne Dane Osobowe, przekazane przez Użytkownika w korespondencji pocztą elektroniczną;
– w przypadku rejestracji Pacjenta drogą elektroniczną, za pośrednictwem dostępnej poprzez Serwis aplikacji „Rejestracja internetowa”, w celu udzielenia świadczenia zdrowotnego przetwarzane są takie dane, jak imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres zamieszkania oraz informacja o planowanej konsultacji lekarskiej: nazwisko i specjalizacja lekarza oraz termin planowanej konsultacji,
– w przypadku roszczeń Użytkownika wobec Centrum Solutaris, w celu rozpatrzenia roszczeń, przetwarzane mogą być takie dane, jak imię i nazwisko Użytkownika, adres Użytkownika, dane dotyczące aktywności Użytkownika w Serwisie oraz dane przekazane przez Użytkownika w trakcie rejestracji internetowej do poradni Centrum Solutaris.
Rozporządzenie określa w jakich warunkach Przetwarzanie danych można uznać za zgodne z prawem. Jest tak wtedy, kiedy Przetwarzanie danych spełnia przynajmniej jeden z warunków, opisanych dalej.
JAKIE SĄ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH?
– osoba, której dane dotyczą wyraziła Zgodę na Przetwarzanie swoich Danych Osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów,
– przetwarzanie jest niezbędne do ciążącego na Administratorze obowiązku prawnego,
– przetwarzanie danych osobowych jest konieczne do wykonania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania przez Administratora powierzonej mu władzy publicznej,
– przetwarzanie służy ochronie żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej,
– przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
– przetwarzanie jest niezbędne do celów, wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH ADMINISTRATOR PRZETWARZA DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKÓW?
W przypadku nawiązania przez Użytkownika kontaktu z Centrum Solutaris pocztą elektroniczną lub poprzez dostępny w Serwisie formularz kontaktowy, podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest art. 6. ust. 1A, to jest na podstawie zgody, wyrażonej przez Użytkownika Serwisu.
W przypadku dokonania przez Użytkownika rejestracji poprzez dostępną w Serwisie aplikację „Rejestracja”, Użytkownik staje się pacjentem Centrum Solutaris i podstawą prawną przetwarzania jego danych osobowych przez Administratora jest art. 6. ust. 1D, czyli w celu ochrony żywotnych interesów pacjenta, do których należy ochrona zdrowia.
JAKIE SĄ KATEGORIE DANYCH PRZETWARZANYCH PRZEZ ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
Są to następujące kategorie danych:
– dane kontaktowe (do kontaktu drogą elektroniczną lub pocztą zwykłą),
– dane dotyczące aktywności w Serwisie,
– dane dotyczące rezerwacji terminów konsultacji lekarskich.
PRZEZ JAK DŁUGI CZAS DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZETWARZANE PRZEZ ADMINISTRATORA?
Dane Osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji celów, w jakich zostały przekazane Administratorowi Danych Osobowych lub inny okres, jeśli wymaganie takie wynikać będzie z przepisów prawnych. Z zastrzeżeniem sytuacji, w których będzie to niemożliwe z powodu wymogów prawa, Dane Osobowe zostaną przez Administratora Danych Osobowych usunięte:
– jeśli Użytkownik, którego te dane dotyczą, wycofa udzieloną wcześniej zgodę na ich przetwarzanie lub zażąda usunięcia swoich Danych Osobowych,
– jeśli Użytkownik nie nawiąże z Centrum Solutaris kontaktu przez okres 3 kolejnych lat,
– jeśli Administrator Danych Osobowych uzyska informacje, że przetwarzane Dane Osobowe Użytkownika są nieaktualne lub zawierają błędy.
– jeśli Użytkownik usunie w swojej przeglądarce internetowej pochodzące z Serwisu pliki cookies (usunięte zostaną w ten sposób dane dotyczące aktywności Użytkownika w Serwisie).
CZY ADMINISTRATOR SERWISU PROWADZI PROFILOWANIE UŻYTKOWNIKÓW?
Nie, Administrator nie przetwarza Danych Osobowych w sposób zautomatyzowany, w celu utworzenia profilu Użytkownika.
KIM SĄ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?
Administrator Danych Osobowych może przekazać dane osobowe Użytkownika następującym Odbiorcom:
– organom administracji państwowej, w odpowiedzi na prawomocne żądanie tych organów (np. sądom, prokuraturze, policji itp.),
– podmiotom realizującym usługi, niezbędne dla poprawnego działania Serwisu, a są to obecnie:
JAKIE SĄ PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE OSOBOWE SĄ PRZETWARZANE PRZEZ ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH?
Użytkownicy Serwisu, których Dane Osobowe są przetwarzane przez Administratora Danych Osobowych mają prawo:
– zażądać dostępu do swoich Danych Osobowych,
– zażądać sprostowania swoich Danych Osobowych,
– zażądać usunięcia swoich Danych Osobowych,
– zażądać ograniczenia przetwarzania swoich Danych Osobowych,
– wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich Danych Osobowych,
– zażądać przeniesienia swoich Danych Osobowych.
GDZIE MOŻNA ZWRÓCIĆ SIĘ W PRZYPADKU, KIEDY ADMINISTRATOR UNIEMOŻLIWIA SKORZYSTANIE Z WYMIENIONYCH WYŻEJ PRAW LUB W INNY SPOSÓB NARUSZA PRAWA UŻYTKOWNIKA SERWISU?
W takim przypadku można zwrócić się bezpośrednio do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, drogą opisaną w serwisie internetowym Urzędu, znajdującym się pod adresem www.uodo.gov.pl.
NA CZYM POLEGA PRAWO DOSTĘPU UŻYTKOWNIKA DO SWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Użytkownik może zażądać od Administratora informacji o zakresie przetwarzanych Danych Osobowych Użytkownika i celach Przetwarzania tych danych. Może również zażądać kopii przetwarzanych danych.
NA CZYM POLEGA PRAWO DO SPROSTOWANIA DANYCH OSOBOWYCH?
Użytkownik w każdym momencie może zwrócić się do Administratora z żądaniem sprostowania nieprawidłowych, błędnych lub nieaktualnych Danych Osobowych.
NA CZYM POLEGA PRAWO DO USUNIĘCIA DANYCH OSOBOWYCH?
Użytkownik ma prawo zażądać od Administratora usunięcia swoich Danych Osobowych, jeśli nie występują okoliczności uniemożliwiające natychmiastowe usunięcie tych danych. Do takich okoliczności należą wymogi prawne, dotyczące archiwizacji niektórych rodzajów dokumentacji, a także sytuacje, w których Przetwarzanie Danych Osobowych Użytkownika jest konieczne dla zrealizowania usług zakupionych lub zamówionych przez Użytkownika. Administrator jest zobowiązany do bezzwłocznego usunięcia Danych Osobowych w przypadku, kiedy te dane są przetwarzane niezgodnie z Rozporządzeniem lub krajowymi regulacjami prawnymi w tym zakresie.
NA CZYM POLEGA PRAWO DO OGRANICZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH?
Użytkownik może zażądać od Administratora ograniczenia Przetwarzania Danych Osobowych w przypadkach, kiedy występują przesłanki, określone w art. 18 Rozporządzenia, na przykład w sytuacjach, kiedy niektóre dane nie są niezbędne dla prawidłowej realizacji usług, świadczonych przez Administratora.
NA CZYM POLEGA PRAWO DO WNIESIENIA SPRZECIWU WOBEC PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH?
Użytkownik może wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących go Danych Osobowych w celach marketingowych, w tym w celu profilowania Użytkownika oraz we wszelkich innych celach, które nie służą prawidłowej realizacji usług, świadczonych przez Administratora.
JAK W PRAKTYCE MOŻNA REALIZOWAĆ SWOJE PRAWA WOBEC ADMINISTRATORA?
Aby zażądać od Administratora podjęcia działań, wynikających z opisanych wyżej praw Użytkownika, Użytkownik powinien zwrócić się do Administratora z takim żądaniem, drogą telefoniczną na numer 609 801 214, pocztą elektroniczną na adres biuro@solutaris.pl lub pocztą zwykłą na adres Centrum Solutaris, ul. Gazowa 2B, 47-200 Kędzierzyn-Koźle.
Można też z takim żądaniem zwrócić się do Inspektora Ochrony Danych Osobowych, pocztą elektroniczną, na adres fernezy@solutaris.pl.
W JAKIEJ FORMIE ADMINISTRATOR UDZIELA ODPOWIEDZI NA ŻĄDANIA UŻYTKOWNIKA?
Administrator udziela odpowiedzi w formie pisemnej, pocztą elektroniczną lub pocztą zwykłą, na adres wskazany przez Użytkownika.
W JAKIM TERMINIE ADMINISTRATOR UDZIELA ODPOWIEDZI NA ŻĄDANIA UŻYTKOWNIKA?
Odpowiedź udzielona zostanie bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż przed upływem jednego miesiąca od otrzymania wniosku Użytkownika. W przypadku skomplikowanych albo bardzo licznych wniosków, termin ten może zostać wydłużone o kolejne dwa miesiące. Jednak w takim przypadku, Administrator zobowiązany jest w ciągu jednego miesiąca od złożenia przez Użytkownika wniosku poinformować Użytkownika o przyczynach wydłużenia terminu udzielenia odpowiedzi i określić ten termin.
CO TO SĄ PLIKI „COOKIES”?
Pliki „cookies” to niewielkie pliki tekstowe, pobierane i przechowywane przez przeglądarkę internetową użytkownika z odwiedzanych przez niego serwisów internetowych. Zapisane w nich dane przekazywane są następnie serwisowi internetowemu w zakresie i przez czas określone w pliku cookie.
JAKIE SĄ RODZAJE PLIKÓW COOKIES?
Ze względu na ich pochodzenie, cookies można podzielić na dwa rodzaje:
– cookies wewnętrzne: pliki pochodzące z Serwisu,
– cookies zewnętrzne: pliki pochodzące z Serwisów Zewnętrznych.
Ze względu na czas ich działania, cookies można podzielić na dwa rodzaje:
– cookies sesyjne: pliki cookies zamieszczane i odczytywane z urządzenia użytkownika przez Serwis lub Serwisy Zewnętrzne podczas jednej sesji urządzenia. Po jej zakończeniu pliki takie są automatycznie usuwane,
– cookies trwałe: pliki cookies różniące się od cookies sesyjnych tym, że mogą pozostawać w urządzeniu użytkownika także po zakończeniu sesji, przez czas określony w treści pliku lub do czasu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
DO CZEGO SŁUŻĄ PLIKI COOKIES?
Pliki cookies mają kilka zastosowań:
– usprawnienie i ułatwienie dostępu do Serwisu: w plikach cookies przechowywane są informacje o technicznych parametrach urządzenia Użytkownika, takich jak rozdzielczość ekranu i rodzaj przeglądarki internetowej, co pozwala odpowiednio dostować sposób wyświetlania stron Serwisu, aby działał on szybciej i wyświetlany był poprawnie; pliki cookies informują też Serwis o niektórych wyborach Użytkownika, na przykład o tym, że zapoznał się on z komunikatem dotyczącym użycia w Serwisie plików cookies, dzięki czemu komunikat ten nie jest już wyświetlany w trakcie kolejnych w wizyt w Serwisie,
– logowanie: pliki cookies pełnią funkcje pomocnicze w procesach logowania, na przykład jeśli Serwis automatycznie zamyka sesję zalogowanego Użytkownika po upływie określonego czasu bezczynności, dzięki plikom cookies Serwis wie, kiedy ten czas upływa,
– statystyki: Serwis oraz niektóre Serwisy Zewnętrzne (takie jak Google Analytics lub Matomo – dawniej Piwik) zbierają informacje statystyczne, dotyczące wykorzystania Serwisu, dzięki czemu możemy dowiedzieć się między innymi, ilu Użytkowników odwiedza Serwis, które strony Serwisu cieszą się największym powodzeniem, jakie parametry wyświetlania (na przykład rozdzielczości ekranowe) są najpopularniejsze i wiele innych,
– usługi multimedialne: w przypadku korzystania przez Użytkownika z usług multimedialnych, a w szczególności multimediów serwowanych z Serwisów Zewnętrznych, pliki cookies pomagają w obsłudze związanych z nimi funkcjonalności (np. ustawień głośności, oznaczenia miejsca, w którym przerwano odtwarzanie),
– portale społecznościowe: niektóre portale społecznościowe korzystają z plików cookies w celu rejestracji czynności Użytkownika, w ramach interaktywnych funkcji portali, takich jak dodawanie polubień i innych.
CZY DZIAŁANIE PLIKÓW COOKIES JEST BEZPIECZNE?
Poza adresem IP komputera, który w niektórych przypadkach może stanowić daną osobową, pobieranie i przetwarzanie plików cookies nie powoduje pobierania żadnych danych osobowych Użytkownika, ani żadnych informacji poufnych, znajdujących się na jego urządzeniu. Pliki cookies nie stanowią też zagrożenia infekcją wirusową lub ataku na urządzenie Użytkownika przy pomocy złośliwego oprogramowania. Pliki cookies mogą jednak umożliwić identyfikację komputera lub innego urządzenia, używanego do przeglądania Serwisu przez Użytkownika.
JAK UNIEMOŻLIWIĆ PRZESYŁANIE PLIKÓW COOKIES NA KOMPUTER?
Decyzja o akceptacji lub odrzuceniu wszystkich lub tylko wybranych plików cookies leży w rękach Użytkownika. Aby całkowicie wyłączyć korzystanie przez przeglądarkę internetową z plików cookies, należy zmienić odpowiednie ustawienia w ustawieniach przeglądarki. W ten sam sposób można usunąć wszystkie lub tylko wybrane pliki cookies już wcześniej przyjęte przez przeglądarkę. Procedura zarządzania plikami cookies jest nieco różna w przypadku różnych przeglądarek internetowych, ale informacje na ten temat łatwo znaleźć w pomocy przeglądarki, którą wywołać można zwykle przez wciśnięcie klawisza F1. Porady dotyczące zarządzania plikami cookies znaleźć też można w internecie.
JAKIE SĄ WYMAGANIA SERWISU W ZAKRESIE UŻYCIA COOKIES?
Usunięcie cookies lub ograniczenie dostępu do nich mogą spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Serwisu, a także niepoprawne wyświetlanie niektórych treści. W przypadku takiej sytuacji warto rozważyć przywrócenie wszystkich lub tylko wybranych plików cookies w celu poprawy jakości działania Serwisu.
CZY INFORMACJE GROMADZONE PRZEZ ADMINISTRATORA PRZY UŻYCIU PLIKÓW COOKIES SĄ UDOSTĘPNIANE INNYM NIŻ SPÓŁKA PODMIOTOM?
Nie – z wyjątkiem technicznej obsługi serwera. Mają do nich dostęp jedynie upoważnieni pracownicy Spółki oraz administratorzy serwera, na którym znajduje się Serwis. Należy jednak pamiętać, że niektóre pliki cookies umieszczane są w urządzeniu Użytkownika za pośrednictwem serwisu przez Serwisy Zewnętrzne i w takich przypadkach postępowanie z nimi reguluje Polityka Prywatności administratora Serwisu Zewnętrznego. Dotyczy to głównie serwisów usługowych, których usługi dostępne są bezpośrednio na stronach Serwisu, takie jak Facebook, Google, czy YouTube. Ponadto zagregowane, zbiorcze dane statystyczne dotyczące aktywności Użytkowników w Serwisie mogą być przekazywane osobom opracowującym raporty dotyczące wykorzystania Serwisu. Dane te nie umożliwiają jednak identyfikacji poszczególnych Użytkowników i nie stanowią zagrożenia dla ich prywatności.
CZY ZASADY DOTYCZĄCE POLITYKI PRYWATNOŚCI MOGĄ ZOSTAĆ ZMIENIONE?
W uzasadnionych przypadkach – tak. Może to wynikać z reorganizacji Spółki, nowych rozwiązań technicznych w zakresie użycia plików cookies, które trzeba będzie uwzględnić w tym dokumencie lub innych ważnych powodów. Wszelkie zmiany w Polityce Prywatności publikowane będą na niniejszej stronie i wejdą w życie z dniem publikacji.