- Home
- Standardy ochrony małoletnich
Standardy ochrony małoletnich
INFORMACJE DLA MAŁOLETNICH PACJENTÓW
Jesteś tu, ponieważ wymagasz lub potrzebujesz naszej pomocy. W naszym Centrum pracują lekarze, pielęgniarki, a także szereg innych specjalistów, którzy chcą pomagać dzieciom. W naszej pracy kierujemy się różnymi zasadami i nie wszystkie dotyczą tylko leczenia. Te, które czytasz, są skierowane do dzieci. Wyjaśnimy Ci w nich, co będziemy robić, abyś czuł/a się dobrze jako nasz pacjent.
- Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która udziela Ci świadczeń medycznych, ma z Tobą kontakt i czym się zajmuje. Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać.
- Na badania wchodzisz z mamą lub tatą. Oni mogą być zawsze przy Tobie.
- Przed badaniem lekarz wytłumaczy Ci co będzie robił i dlaczego.
- Lekarzowi możesz powiedzieć wszystko, on jest tu po to, żeby Ci pomóc.
- Wiedza o tym, co Ci dolega, czego się obawiasz lub wstydzisz może być bardzo ważna. Dzięki tej wiedzy lekarz będzie mógł Ci pomóc jak najlepiej.
- Lekarzom, pielęgniarkom i wszystkim osobom z naszej przychodni możesz zadawać pytania. Chętnie na nie odpowiedzą.
- Nikt nie może na Ciebie krzyczeć, wyśmiewać się z Ciebie, dotykać Cię bez Twojej zgody ani fotografować.
- Każde zachowanie, które może wyrządzić Ci krzywdę, jest niedozwolone. W każdym przypadku, kiedy czujesz, że ktoś wyrządza Ci krzywdę, możesz zgłosić to naszym pracownikom. Nasz personel jest tutaj po to, aby Ci pomóc.
- U nas nie ma Wi-Fi.
- Jeżeli czujesz, że ktokolwiek dopuszcza się wobec Ciebie przemocy fizycznej lub psychicznej, możesz to zgłosić naszym pracownikom. Jeżeli ktokolwiek bije Cię, obraża, poniża lub w jakikolwiek inny sposób wyrządza Ci krzywdę, zwróć się do lekarza/pielęgniarki/fizjoterapeuty lub pracownika recepcji.
Możesz również zadzwonić pod numer telefonu:
- 800 12 12 12 Dziecięcy telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka (Telefon skierowany do wszystkich dzieci, które potrzebują pomocy. Telefon działa 7 dni w tygodniu całodobowo.)
- 116 111 Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży (Jeżeli czujesz się krzywdzony i potrzebujesz pomocy – możesz zadzwonić. Telefon działa 7 dni w tygodniu całodobowo.)
- 116 123 Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie „Niebieska Linia” (Uzyskasz wsparcie, pomoc psychologiczną, informacje o możliwościach uzyskania pomocy najbliżej Twojego miejsca zamieszkania. Konsultacje prowadzone są telefonicznie lub mailowo: poradnia@niebieskalinia.pl.)